poniedziałek, 25 kwietnia 2022

"Nowa Gwinea. Chatka do chatki" Grzegorz Rejchtman


Kocham nasze wspólne wieczory, które spędzamy zawsze razem. Co wtedy robimy ? Gramy w gry planszowe i wcale nie oznacza to nudy, tylko niezapomniane emocje i radość. Jest to także propozycja na wiosenne wieczory. Dzięki tej grze spędzimy je wspólnie przy jednym stole.


W magicznym pudełku od wydawnictwa Egmont znajdziemy:

32 dwustronne plansze z zadaniami
48 kafli chat (po 12 na gracza)
1 tor punktacji
4 pionki
1 kostka
4 żetony punktów (z jednej strony +50 oraz +100)



Plansze zadań mają dwa poziomy trudności. Karty odróżniają się od siebie symbolem kwiatka, kolorem żółtym oznaczony jest poziom łatwy a czerwonym trudny. Celem gry jest zakrycie pięciu oczek wodnych. Dodatkowe punkty gracz zdobywa za zakrycie krzewów.

"Nowa Gwinea. Chatka do chatki" - Przygotowanie do gry.

Wybieramy poziom trudności, ja wybrałam żółty, czyli planszetki układam żółtym kwiatkiem do góry. Każdy gracz dostaje po 12 kafli z chatkami oraz pionka w ich ulubionym kolorze. Pionka umieszczamy na torze punktacji. Tor kładziemy na środku stołu, aby każdy z graczy miał do niego dostęp. Obok umieszczamy także żetony punktacji oraz kostkę. Każdy z graczy wybiera planszetkę ze stosu i kładzie ją przed sobą. U nas grę rozpoczął najmłodszy w rodzinie, czyli Jakub.



Budowanie zaczynamy od totemu, który wypadnie nam na kostce. Za każdym razem może wypaść inny. Wtedy zakrywamy dowolnym kształtem chatki, ten totem nie przykrywając innych. Co jest bardzo ważne, że kolejna chatka nie styka się z poprzednią bokami, tylko rogami. Każda następna położona chatka także styka się z inną rogami, nie może być położona samodzielnie. Gracz, który jako pierwszy zakryje wszystkie jeziorka, krzyczy
"Gwinea" i jest zwycięzcą rundy.



Po magicznym słowie "Gwinea" podliczamy punkty. Za Pozostali gracze zdobywają punkty tylko za oczka wodne. Krzaczki owocowe im się nie liczą. Po podliczeniu czas na następną rundę. Cała gra trwa 9 rund. Wygrywa osoba, która zdobyła najwięcej punktów.

Punktacja za zakryte drzewka owocowe:
za 1 drzewko - 1 pkt
za 2 drzewka- 3 pkt
za3 drzewka- 6 pkt
za 4 drewka- 10 pkt
za 5 drzewek- 15 pkt

Te punkty otrzymuje tylko gracz który wygra rundę.

Jeśli pionek na polu punktacji przekroczy liczbę 50, wraca na początek toru i kładzie przed sobą żeton +50. Przy kolejnym przekroczeniu gracz przekręca żeton na +100.


Jak widać, reguły gry są proste. Grze towarzyszy mnóstwo frajdy. Kombinacji jest sporo, więc nie można się nudzić. Może trochę o szafie graficznej, zacznijmy od pudełka. Pudełko jest dość duże, ale bardzo ładnie zaprojektowane, każdy element ma swoje miejsce, dzięki takiemu rozwiązaniu nie niszczą nam się poszczególne elementy. Kafle, żetony i domki są zrobione z grubej tektury, a ich kolorystyka jest zadowalająca. Także kolorystyka wierzchu pudełka jest cudowna na sam widok warta kupienia, a gdy już zapoznamy się z jej regułami, to już wiadomo, że nie może jej zabraknąć w naszych zbiorach. Oczywiście polecam!!




Liczba graczy: 2-4
Wiek: 8+
Czas gry: 25 minut
Cena: 129,99 zł




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz