poniedziałek, 6 maja 2019

„MOJE BAŚNIE. Kot w Butach i przyjaciele”


Ostatnio dzieci mają bardzo dużo wolnego, strajk nauczycieli, egzaminy starszych kolegów i koleżanek ze szkoły święta oraz majówka. Ja jako rodzic w każdej wolnej chwili sięgam po książkę, aby poczytać dziecku.

Tym razem mam przed sobą wspaniałą książkę w pięknym wydaniu wydawnictwa AWM.


Książka zawiera 4 przepięknie napisane baśnie takie jak: „Kot w butach”, „Mała Syrenka”, „Tomcio Paluch” oraz „Kopciuszek". Teksty baśni Charles'a Perraulta, Hansa Christiana Andersena oraz Jakuba i Wilhelma Grimm. Bardzo przypadły mi do gustu, gdyż została napisana troszkę inaczej, niż ja pamiętam z dzieciństwa. Można zauważyć, że publikacja jest dość przyjazna dla najmłodszego pokolenia, gdyż niektóre wątki zostały wyeliminowane z bajek. Chodzi mi o to, że np. w „Kopciuszku” został pominięty wątek obcinania lub przycinania palców u nóg, aby pantofelek pasował, gdyż był za mały. Dla mnie jako rodzica to ważne, żeby bajki zawierały jak najmniej przemocy, mam bardzo uczuciowe dzieci i to, co ja im czytam przed snem, musi być bardzo stonowane, aby nie miały w nocy koszmarów i nie budziły się z krzykiem, bo komuś w bajce działa się krzywda.







Bardzo ciekawym pomysłem okazało się także zamieszczenie na końcu każdej baśni pytań sprawdzających zrozumienie tekstu przez dziecko. Zawsze warto porozmawiać z dzieckiem na temat przeczytanego tekstu czy bajki i dowiedzieć się jak maluszek to rozumie.

„MOJE BAŚNIE. Kot w Butach i przyjaciele” jest, jest książką, bez której nie wyobrażam sobie swojej biblioteczki. Wspaniała książka, przyjazna dla dzieci no i ta przepiękna szata graficzna, która tworzy wspaniałą aurę podczas czytania czego chcieć więcej od książki.








Tekst: adaptacja tekstu
Ilustracje: Mariola Budek
Wydawnictwo AWM
Seria wydawnicza: Moje baśnie
Cena okładkowa: 24,90 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz