sobota, 7 września 2019

"Jan Brzechwa wiersze dla dzieci"


Jan Brzechwa (ur. jako Jan Wiktor Lesman) - polski poeta i tłumacz żydowskiego pochodzenia. Jego pierwszy zbiór wierszy dla dzieci opublikowano, dopiero gdy miał 40 lat. Zresztą Brzechwa nigdy nie był dumny ze swej twórczości dla najmłodszych i traktował ją jako efekt uboczny swej pracy zawodowej.

Jan Brzechwa i Jego wiersze w mojej rodzinie znane są od dawien dawna. Kiedyś rodzice czytali mi Jego wiersze, następnie ja sama czytałam, gdy już opanowałam technikę samodzielnego czytania, a teraz ja czytam swoim dzieciom. Książki poety znane są w każdym domu, gdzie są dzieci. Utwory Brzechwy są ponadczasowe i nie tracą na wartości, mimo że od ich powstania minęło sporo czasu.

Publikacje autora przerabiane są w szkołach podstawowych jako lektury obowiązkowe, nie zawierają agresji i uczą właściwych norm moralnych.

"Jan Brzechwa wiersze dla dzieci" otwierając publikację, od razu natykamy się na świetny wiersz... Chcecie bajkę? Oto bajka: Dalej jest jeszcze ciekawej Kaczka Dziwaczka, Kwoka, Żuk, Na straganie, Leń, Skarżypyta i dużo, dużo więcej ciekawych wierszy. Na końcu zatem umieszczona została Baśń o stalowym jeżu. Myślę, że najlepsze zostawiono na koniec.





Wszystkie wiersze bajki i baśnie są mi wspaniale znane z dzieciństw. Moi rodzice zadbali o to, abym poznała twórczość Jana Brzechwy, więc i ja zadbam, aby moje dzieci recytowały te wiersze:)

Książka jest bardzo kolorowa i ilustracje przyciągające wzrok małego czytelnika. W publikacji nie znajdziemy ani jednej strony bez kolorowych arcydzieł Macieja Szymanowicza, który wspaniale wykonał swoje zadanie :)

Nie pozostaje mi nic innego jak zachęcić Was do kupna tej wspaniałej publikacji, będzie to również wspaniały prezent dla ucznia klasy pierwszej na przykład podczas pasowania na czytelnika czy ucznia. Gorąco POLECAM!!!





Data premiery:15-05-2019
Liczba stron: 128
Wydawca:Wilga
Format:170 x 216
Cena: 34,99 zł  26,24 zł





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz