poniedziałek, 11 listopada 2019

"Moje wypieki z czekoladą" Dorota Świątkowska


Mając dzieci, sporo czasu spędza się w kuchni. Dzieci są łasuchami i to takimi wybrednymi ciągle szukają czegoś nowego i smakowitego. Jak już każdy wie, dużymi krokami zbliża się zima i co za tym idzie święta. To taki czas, w którym wspaniale byłoby wypróbować najnowsze przepisy z dodatkiem czekolady. Ja już zdążyłam się przekonać, że nie tylko dzieci uwielbiają desery z dodatkiem czekolady, ale także dorośli, czasami bardziej przepadają za słodkościami i tu doskonale sprawdziła się najnowsza publikacja od Egmont "Moje wypieki z czekoladą" .



Jest to dość obszerna publikacja, zawiera aż 120 przepisów na pyszności stworzone z różnych gatunków czekolady: gorzkiej, mlecznej, oraz mojej ulubionej białej. Często jest ona bazą deseru, a czasami tylko jego delikatnym muśnięciem. Przepisy skradły moje serce, gdyż są niepowtarzalne, dalekie od tych tradycyjnych, które do tej pory znałam, Jednak zejdźmy na ziemię do ich przyrządzenia potrzeba zwykłych ogólnodostępnych składników, lecz to, co z nich powstaje, jest nieziemskie, coś nowego, nieznanego i bardzo pysznego 😍.


Wybór składników jest tu bardzo kluczowy, nie mieszkam w wielkim mieście i dobór składników jest dla mnie bardzo ważny, czasem nawet najważniejszy. W tej publikacji są wykorzystane składniki, które można dostać niemal w każdym sklepie, nieważne czy jest to wioska, czy mniejsze miasteczko.



Teraz troszkę o układzie książki, a więc każdy przepis zajmuje najczęściej dwie rozkładówki. Oczywiście przy każdym znajdziemy ilustrację gotowego deseru. Jak wiadomo nie byłoby przepisu bez informacji o ilości i rodzaju potrzebnych składników do jego realizacji, sposobie przygotowania oraz ogólną informację o danym przysmaku. Troszkę jestem zawiedziona tym, że w danych przepisach brak czasu przygotowania czy też ilości porcji, jakie możemy otrzymać z danego przepisu.



Książka jest bardzo solidnie wydana i posiada przepiękne ilustracje, które są bardzo pomocne. Czcionka jest dość duża, co ułatwia czytanie i nie trzeba zbytnio się skupiać na tekście.
Publikacja może z powodzeniem posłużyć nam nie tylko do przyrządzania prostych słodkich deserów na co dzień, ale również do przygotowania smacznego specjału na jakieś rodzinne spotkania czy przyjęcia. Myślę, że każdy miłośnik wypieków powinien zapoznać się z daną publikacją, jestem pewna, że każdy znajdzie coś dla siebie i dla najbliższych. Gorąco polecam!!




Data premiery: 16 października 2019 r.
Wydawca: Egmont
Format: 195 x 200 mm
Liczba stron: 304
Oprawa: twarda  
Cena:69,99 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz