niedziela, 20 września 2020

Agnieszka Krawczyk "Zawsze w porę"

                                                     

"Zawsze w porę"  to II tom opowieści Agnieszki Krawczyk z serii "Ulica Wierzbowa". Powiem, że nie czytałam pierwszego tomu i wcale nie czułam zagubienia i bez problemu wciągnęłam się w historię bez żadnego dyskomfortu z tego powodu."Zawsze w porę" to książka z półki literatura kobieca, czyli takie jak lubię i z chęcią prezentuję na swoim blogu.


Akcja powieści osadzona jest w okolicach ulicy Wierzbowej. Poznajemy życie i perypetie mieszkańców. Sąsiedzi są dla siebie na ogół mili, jednak zdarzają się wyjątki. Jako jeden przykład podam historię Weroniki, pracującej w kawiarence podkochuje się potajemnie w rzeźbiarzu Ksawerym. Ten natomiast podkochuje się w Hannie, która niedawno rozstała się z mężem i samotnie wychowuje dwójkę dzieci. Hanka także ma swojego adoratora, jest nim miejscowy lekarz.
Poznamy także życie pani Joli i historie barowego ekspresu do kawy. Książka łączy w sobie różne historie te smutne, a także te z cudownym zakończeniem jako przykład mogę podać Reaktywację kina Bajka, która zjednoczy sąsiadów i dowiadują się, że w grupie siła. Jest to dość ważne, gdy chce się osiągnąć wspólnie jakiś cel.


Bardzo spodobało mi się to, że autorka porusza ważny problem, jaki możemy zaobserwować dookoła siebie, czyli samotność starszych osób. Te osoby bardzo często są pozostawione sami sobie i w takim przypadku bardzo przydałaby się sąsiedzka pomoc taka bezinteresowna, która polega na takich zwykłych czynnościach jak zrobienie zakupów, mały spacer czy zupełnie zwykła rozmowa o pogodzie. W takiej sytuacji wkraczają sąsiedzi o wielkich sercach i na zmianę opiekują się taką osobą.


Lekki styl, przyjemny język, interesująca fabuła i różnorodni pod względem charakteru bohaterowie, to właśnie to, czego szukałam. Książkę przeczytałam błyskawicznie, mimo sporej ilości stron. Nie mogłam się od niej oderwać i wszystkie przyziemne sprawy przestały dla mnie istnieć. Wydarzenia i mieszkańcy ulicy Wierzbowej porwały mnie na długie chwile, którymi mogłam się delektować czytając książkę Agnieszki Krawczyk "Zawsze w porę" .


Podsumowując więc jest to bardzo ciepła i ujmująca za serce powieść o sąsiedzkiej przyjaźni i życzliwości, takiej, której powinien doznać każdy z nas, kiedy znajdzie się w potrzebie. Bardzo fajne jest to, że książka zakończyła się dość ciekawie i myślę, że szykuje się kolejna część. Której wypatruję z niecierpliwością. Gorąco polecam!!!




Wydawnictwo: Filia
Oprawa: miękka
Liczba stron: 448
Rok wydania: 2020
Cena: 30,47 zł




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz