środa, 21 grudnia 2022

Kakegurui 1-3


Okres świąteczny jest takim czasem, gdzie spędzamy go w gronie rodzinnym. U mnie w domu jest zawsze rodzinnie i nie ma czasu na nudę, ale gdy jest już późny wieczór, zasiadam przed kominkiem i zagłębiam się w lektury. Tym razem padło na publikację mojego syna, którą dostał od gwiazdora. Mowa tutaj o serii mang od wydawnictwa Waneko "Kakegurui"


"Kakegurui 1" Autor wprowadza nas w świat prestiżowej akademii Hyakkao. Nie jest to taka zwykła szkoła, rządzi się ona swoimi prawami. Pewnego dnia do akademii Hyakkao trafia Yumeko Jabami. Dziewczynka wygląda niepozornie, ale nieźle sobie radzi w tej szkole, która jest nietypowa. Panuje w niej pewna hierarchia. Najniższy szczebel zajmują osoby, które mają spore długi i nie radzą sobie z grą hazardową, są oni prześladowani i traktowani jak maskotki, czyli tacy niewolnicy osób z wyższą rangą. Zasady ustala samorząd uczniowski. Uczniowie, którzy wygrywają podczas różnego rodzaju rozgrywek, są premiowani i mają ogólny szacunek. Pierwszą grą, jaka została rozegrana, jest papier, kamień, nożyce. Dziewczyna szybko rozgryzła oszustwa swojej przeciwniczki, dzięki temu wygrywa. Kolejną hazardową grą, w jaką gra Yumeko jest to gra pamięć polegająca na odkrywaniu par kart. Osoba, która odkryje najwięcej par, wygrywa. Pierwszą rozgrywkę dzięki podstępowi wygrywa przeciwniczka. Nasza bohaterka chce jeszcze raz, zagra w grę, stawka jest wysoka, gdyż ceną są paznokcie. Yumeko rozpracowała, dzięki jakim sztuczką przeciwniczka wygrała i tym razem szczęście dopisało naszej bohaterce. Ostatnią hazardową rozgrywką w części pierwszej jest gra, która została wymyślona w klubie życie albo śmierć. Niestety tym razem jest porażka.




~~~~~~


"Kakegurui 2" Jak już wiecie Yumeko przegrała wszystkie swoje pieniądze i w taki sposób stała się maskotką, czyli spadła na same dno rangi. Samorząd uczniowski wpada na wspaniały pomysł, aby maskotki mogły wykupić swój dług. Yumeko dostaje plan na życie. Koleżanka Yumeko, Kize, aby odkupić swój dług, musi poślubić polityka a Yumeko uważa, że życie maskotki jest całkiem zabawne i za nic bierze sobie plan na życie zarządu. W tej części poznajemy Midari, jest ona szaloną osobą z pistoletem, lubi ogromne ryzyko. Głównym problemem Yumeko jest jej dług, który musi spłacić lub wziąć udział w grze w indiańskiego pokera i spróbować wygrać. Przy stole usiądzie z Saotome, Nanami Tsubomi, jak też znęcającym się nad Kiciami i Pieskami Junem Kiwatarim. Co prawda nasza bohaterka nie wygrywa, ale i tak odnosi pewien sukces.




~~~~~~


"Kakegurui 3" Ta część jest bardzo emocjonująca i chyba najbardziej trzymająca w napięciu. Wraz z bohaterką zagramy w Rosyjską ruletkę. Gra polega na ułożeniu pięciu kart. Przegrywa ten, kto będzie miał mniejszą liczbę trafień. Po obliczeniu różnicy wyników osoba zajmująca gorszą pozycję… musi strzelić do przeciwnika z całkowicie prawdziwego rewolweru. Ta rozgrywka bardzo trzyma w napięciu.




Wszystkie trzy części były niesamowite. Nie mogłam się od nich oderwać. Akcje w każdej części bardzo trzymały w napięciu i nigdy nie było wiadomo, jak gra hazardowa się skończy, kto wygra, a kto poniesie klęskę. Jeśli chodzi o wykonanie publikacji, to jest naprawdę na wysokim poziomie. Faktura papieru nie jest gładka, tylko chropowata. Kreska dość nie pewna, ale wszystko razem bardzo ładnie tworzy całość. Tła są odpowiednio zapełnione, ale nie zatłoczone szczegółami.



Tytuł: Kakegurui. Szał hazardu
Druk: czarno-biały
Oprawa: miękka
Cykl: Kakegurui
Liczba stron: 258
Cena: 22,99 zł sztuka


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz