niedziela, 22 września 2019

"Prawdy i tajemnice"


"Prawdy i tajemnice" jak się okazuje to drugi tom trylogii opowiadającej o losach Ludwika Starkowskiego i jego wnuczki Magdaleny. Pierwsza część to książka "Prawdy i tajemnice". Niestety nie czytałam jeszcze poprzedniej części, lecz Sylwia Trojanowska wprowadza czytelnika w drugą część tak, że nie odczułam braku informacji z poprzedniej ani nie czułam się w niej zagubiona. Książki obyczajowe są  gatunkiem książek, przy których mogę się odprężyć i zadumać, po całym dniu pracy potrzebuję takiej odskoczni.


Akcja powieści toczy się w pięknej miejscowości, jaką jest Szczecin. Jak już nam wiadomo, główną bohaterką jest Magdalena. Kobieta jest bardzo doświadczona przez życie. Straciła właściwie wszystkie bliskie jej osoby-męża, rodziców, babcię. Pozostał jej jedynie dziadek Ludwik. Magdalena potrzebuje ciepłej osoby, która da jej wsparcie, jednak dziadek Ludwik jest przeciwieństwem tego, czego potrzebuje kobieta. Jest typem samotnika i nie zbyt wylewną osobą. Łączy ich jedna rzecz oboje są bardzo uparci. Magdalena dąży do tego, aby mieć dobre relacje z dziadkiem. Bohaterka nie wie wiele o swojej rodzinie i ma nadzieje, iż dziadek Ludwik opowie jej o przeszłości. Ludwik jest starsza osoba i dawkuje wnuczce informacje o swojej przeszłości, powoli cofa się aż do czasów wojny. Dziadek odkrywa przed wnuczką rodzinne sekrety i tajemnice, z przeszłości. Wiele z nich jest smutnych, wiele strasznych, choć zdarzają się też te piękne, o których miło się słucha. Zapewne chcielibyście wiedzieć więcej o losach dziadka Ludwika i jego wnuczce Magdalenie, ale tego musicie się dowiedzieć, czytając książkę, nie zdradzę nic więcej.


Ta książka pochłonęła mnie zupełnie, nie mogłam i nie potrafiłam się od niej oderwać. Trzymała w napięciu od pierwszej do ostatniej strony. Książki, które lubię najbardziej to takie, które mają wiele wątków, oczywiście jak każda kobieta wyszukuję tych miłosnych. Magdalena jest już dojrzałą kobietą i jej decyzje są przemyślane, nie chce podejmować decyzji zbyt impulsywnie i pod wpływem chwili lub emocji.

Jako dziecko bardzo lubiłam opowieści mojego dziadka o czasach kiedy był młody, zawsze słuchałam ich z zaciekawieniem i tu także nie mogłam doczekać się opowieści, dziadka Ludwika, w których znajdziemy mnóstwo emocji, mrocznych tajemnic, trudnych decyzji i życiowych rozterek.

Książka jest napisana w świetny sposób, autorka dozuje nam informacje, trzymając cały czas w napięciu i oczywiście cały czas chce się więcej. Kto nie przeczyta, ten nie wie, co straci:0 Gorąco polecam!!!



"Prawdy i tajemnice"

Wydawnictwo: Czwarta Strona
Oprawa: miękka
Liczba stron: 328
Rok wydania: 2019
Cena: 32,47 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz