piątek, 29 maja 2020

Emma Adbåge "Dołek"


Teraz mamy czas gdzie dzieci dużo czasu spędzają  przed komputerem. Ja mam dla Was fantastyczną propozycję książki bardzo niezwykłej, która pokaże przede wszystkim dzieciom, jak można bawić się bez komputera, telefonu i innych technologicznych wynalazków. Co Wy na to? 


Autorką tekstu, jak i ilustracji do książki jest szwedka Emma Adbåge. Na polskim rynku ukazała się też wcześniej inna książka pisarki pt. "Liczymy na spacerze. Matematyka na każdą pogodę". Jej ilustracje mogliśmy też podziwiać w publikacjach pt. "Hurra, są Święta!" i "Okropny rysunek!". 


Właściwie co to jest "Dołek"? Jak myślicie? Moje wyobrażenie o dołku-jest to miejsce za szkołą czy domem, w którym gromadzą się dzieci i robią różne ciekawe rzeczy, tak jak my, kiedy byliśmy mali. Czytając książkę, utwierdziłam się w tym, że niewiele się pomyliłam. Jest to miejsce, gdzie spotykają się dzieci, takie na uboczu gdzie wzrok rodziców ani nauczycieli ich nie dostrzeże.



W publikacji znajdziemy jedną historyjkę. No niestety dla naszych dzieci taka z kosmosu :). Choć staram się, aby dzieci nie spędzały dużo czasu przed monitorem, to ostatnio jest to dość ciężkie. Dzieci mają też liczne zajęcia dodatkowe i czasem nawet na zabawę i spotkania z rówieśnikami brakuje już czasu. W książce autorka zachęca do aktywności na dworze w towarzystwie innych dzieci. Ja właśnie tak spędzałam wolny czas :) Bawiąc się z koleżankami i beztrosko biegałam po podwórku czy ukrywając się na tak zwanym dołku. Autorka pokazuje też, że nawet zwykły dołek może okazać się fascynującym miejscem do zabawy ograniczonej jedynie wyobraźnią. 


Książka posiada liczne, kolorowe ilustracje i dała mi dużo do myślenia. W najbliższym czasie postaram się wprowadzić dzieciom więcej aktywności na świeżym powietrzu. Myślę, że na początku nie będzie to łatwe, ale z czasem może oni zachęca swoich przyjaciół i razem stworzą taki dołek, wesołe miejsce, w którym wraz z kolegami będą beztrosko spędzać czas. Oczywiście polecam!!!



Wydawnictwo: Zakamarki
Oprawa: twarda
Liczba stron: 36
Rok wydania: 2020
Format: 220 x 285 mm
Kategoria wiekowa: 3+
Cena: 24,43 zł






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz